Csillagkapus események

Kedves Látogatók!

Ha mindig is érdekelt a csillagos égbolt és az Univerzum rejtelmei, Csillagkapu eseményünk téged vár! Tavasztól őszig a Svábhegyi Csillagvizsgáló egy különleges eseménysorozattal nyitja meg a végtelen csodával teli csillagos égboltot minden érdeklődő előtt! A programok különlegessége, hogy ezeken az előre meghirdetett szombati napokon a Csillagvizsgáló összes csillagászati programhelyszíne szabadon, saját tempóban bejárható. Nincs idő és nincs létszámkorlát! Kicsikkel már délutántól várjuk a családokat számos interaktív gyerekprogrammal, nagyoknak pedig éjszaka tárulkoznak fel a csillagos égbolt rejtelmei! Helyszíni jegyvásárlási lehetőséggel!

Amennyiben bármelyik előre meghirdetett nappali/esti vagy tematikus programunkra már nincs szabad férőhely, a Csillagkapus eseményeinken tárt kapukkal várunk mindenkit! Ez abban az esetben is igaz, ha az adott Csillagkapus eseménynél 0 szabad helyet mutat a rendszer. Az csak az elővételese jegyekre vonatkozik. A helyszínen korlátlan számban biztosítjuk a jegyvásárlási lehetőséget.

JEGYÁRAK

FELNŐTT

DIÁK (4-26 ÉVES KORIG)

NYUGDÍJAS

CSALÁDI JEGY (2 FELNŐTT + 2 GYERMEK) VAGY

(1 FELNŐTT + 3 GYERMEK

ONLINE, ELŐRE MEGVÁLTOTT JEGYÁRAK 5 800 Ft 4 800 Ft 4 800 Ft 18 500 Ft
HELYSZÍNEN VÁSÁROLT JEGYÁRAK 6 500 Ft 5 000 Ft 5 000 Ft 20 000 Ft

június
22. Szombat
17:00
Csillagkapu! Szent Iván Éji telihold, szentjánosbogarakkal! - 06.22.
A nyári napfordulót és az év legrövidebb éjszakáit nem is ünnepelhetnénk romantikusabb helyen, mint a csillagos égbolt alatt, a felkelő hatalmas telihold fényében! A hosszúra nyúlt nappalt a Nap vörösben izzó naplángjainak vizsgálatával töltjük. A nyári alkonyatban a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem kórusa hangol fel minket az estére, a csupa éjszakáról szóló dalaikkal. A szürkület beálltával pedig sziporkázó kettőscsillagok elevenednek meg távcsöveinkben.
Helyek száma: 9 fő
július
13. Szombat
17:00
Csillagkapu! Holdraszállás és Spica-Hold együttállás! - 07.13.
Irány a Hold! Egy héttel a holdraszállás 55. évfordulója előtt nyári Csillagkapunkon a Holdé lesz a főszerep! Az égiek is így gondolják, hiszen egy szépséges Spica - félhold együttállással készültek az eseményre. A csillagkapun újra átéljük a holdraszállás izgalmát és legdicsőségesebb pillanatait, majd távcsöveinkkel felkeressük az Apollo missziók leszálóhelyeit a Holdon.
Helyek száma: 93 fő
július
27. Szombat
17:00
Csillagkapu! Star Wars, Csillagok háborúja az égen! - 07.27.
Ma este az erő velünk lesz! A sziporkázó nyári Tejút és a Csillagok háborúja csillagközi utazásra hív minket! Életre kelnek a Star Wars sorozat szereplői! Megvizsgáljuk, hogy valóban létezhet-e kettős naplemente a Tatooine bolygón, és mit látna Han Solo a hiperűrugráskor a Millenium Falcon ablakában.
Helyek száma: 78 fő
10. Szombat
17:00
Csillagkapu! I. Hullócsillagok éjszakája, jönnek a Perseidák! - 08.10.
Megérkeztek a legszebb nyári hullócsillag zápor, a Perseida meteorraj hullócsillagai. A gyönyörű, augusztusi tejutas égen a raj nyomába eredünk! Elmélyíthetjük ismereteinket a Perseida meteorraj eredetéről, illetve meteoritvizsgálatunk során kezünkbe is foghatunk frissen hullott "hullócsillagokat"! Az alkonyatban a dagadó holdsarló a Szűz csillagkép Spica csillagával áll együtt, holdsarlólesre hívva a távcsöveket.
Helyek száma: 40 fő
11. Vasárnap
17:00
Csillagkapu! II. Hullócsillagok éjszakája, jönnek a Perseidák! - 08.11.
Megérkeztek a legszebb nyári hullócsillag zápor, a Perseida meteorraj hullócsillagai, mi pedig a gyönyörű, augusztusi tejutas égen a raj nyomába eredünk! Elmélyíthetjük ismereteinket a Perseida meteorraj eredetéről, illetve meteoritvizsgálatunk során kezünkbe is foghatunk frissen hullott "hullócsillagokat"! Az alkonyatban az első negyed előtti, dagadó Hold legszebb krátereivel és hegyláncaival ismerkedünk meg.
Helyek száma: 77 fő
30. Péntek
17:00
Égbolt, hegy, zene... Herschel koncert! - 08.30.
Évek óta kedvelt kulturális-csillagászati rendezvényünk idén is kapcsot képez a komolyzene művészete és az égi szférák fennköltsége között! Koncertünk a XVIII. századi híres csillagász, az Uránuszt is felfedező William Herschel csillagászati és zeneművészeti munkásságának állít méltó emléket. Napnyugtához közeledve az ősfás parkban, a megvilágott, klasszicista kupola tövében életre kelnek Herschel szimfóniái, amik az alkonyodó csillagos égbolt mennyei szféráinak méltó előhírnökei!
6 000 Ft -tól
Helyek száma: 74 fő
szeptember
14. Szombat
17:00
Csillagkapu! A Szaturnusz nagy napja! - 09.14.
Ezen a Csillagkapun a Szaturnusz bolygó gyűrűinek ihletésében rengeteg különleges program vár! Megtudhatjuk, hogyan fedezte fel a Cassini űrszonda a Szaturnusz egyedülálló gyűrűrendszerét! Megszagolhatjuk, milyen felhőzetben kell majd dolgoznia a Szaturnusz Titan holdjára leszálló Szitakötő drónnak. És elkészíthetjük az Enceladus hold fagyosan füstölgő kriogejzíreit is!
Helyek száma: 94 fő
október
05. Szombat
17:00
Csillagkapu! Földönkívüli élet - 10.05.
Egyedül vagyunk a Világegyetemben? Vagy létezhet élet a Földön kívül is? Ez a régi kérdés a modern kor csillagászait is foglalkoztatja. Az emberiség történelmében először, eszközeinkkel közelebb vagyunk a megoldáshoz, mint valaha! Ezen a Csillagkapun a földönkívülieké lesz a főszerep! Asztrobiológia programunkon kiderül, vannak-e a Mars bolygón vagy az Europa holdon életre alkalmas körülmények. Arra is rávilágítunk, mi várhat ránk a lassan hatezer felfedezett exobolygó házatáján!
Helyek száma: 95 fő
Szűrés adott napra
logo

Borult idő garancia:

Programjaink időjárástól függetlenek, borult időben, akár esőben is megtartjuk őket. Ilyenkor semmilyen távcsővel nem láthatók az égitestek, ez alól a Svábhegyi Csillagvizsgáló sem kivétel.
Ha borult lenne az idő, és nem látszódnának a csillagok, akkor három különleges program közül vehetsz részt valamelyik 'borult idős' programunkon, melyről aktuálisan mindig az adott program leírásában tájékozódhatsz. Ilyen értelemben a meghirdetett programhoz képest a programváltozás jogát fenntartjuk.

A program során természetesen ellátogatunk a Budapest-kupolába is, ahol megnézzük és megmozgatjuk Budapest legnagyobb távcsőkolosszusát, valamint sok-sok érdekességet hallhatunk csillagdánk történetéről és tudományos életben betöltött szerepéről. Ne szegje kedved a borult idő, a hangulat és jókedv garantáltan napsütéses lesz!

Program lemondása:

Egyéni látogatóknak nincs lehetősége sem előre, sem utólag lemondani a programot, és visszaigényelni a vételárat. Másik programra való átjelentkezésre sincs mód. Borult idő garanciánk biztosítja, hogy a csillagászati ismeretterjesztési programot időjárástól függetlenül is jó minőségben megtartsuk. Mivel belépőjegyeink nem névre szólóak, ha a Megrendelő nem tud részt venni a programon, javasoljuk a kapott belépőjegyek átruházását ismerős érdeklődőnek.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a program meghirdetett kezdési időpontja után 5 perccel a bemutató csillagász bekíséri a csoportot. Ez után már nincs lehetőség a csoporthoz csatlakozni. A programra való pontos érkezés a látogató felelőssége. Amennyiben a látogató lekéste a programot, nem áll módunkban annak árát visszatéríteni, és ezzel kapcsolatban utólagos reklamációt nem fogadunk el.

Amennyiben a programon való részvételt Megrendelő részéről akkut betegség miatt nem jöhet létre, és a programkezdés előtti 48 óráig Megrendelő ezt emailben, orvosi igazolás mellékletével jelzi, a program árának megfelelő kuponkódot biztosítunk, mellyel egy következő, hasonló programra válthat jegyet. A kuponkód a jegy vásárlása évének utolsó naptári napjáig használható fel.

Részvétel esti programokon:

Az esti bemutatókat 12 éves kor feletti gyermekeknek ajánljuk. A program végeztéig nincs lehetőség a helyszín elhagyására, ugyanis a programon csak 1 csillagász kolléga van jelen, így nem megoldott a csoporttól külön távozni.