Általános Szerződési Feltételek

 

 

Név:

Magyar Csillagászat Nonprofit Kft. (MCSN vagy Szolgáltató)

Székhely:

1121 Budapest, Konkoly Thege M. u. 15-17.

Telephelyek:

3234 Mátraszentimre, Galyatető hrsz 0234.

3234 Mátraszentimre, Galyatető hrsz 0235/2.

3234 Mátraszentimre, Galyatető hrsz 0246.

3234 Mátraszentimre, Galyatető hrsz 0247/2.

8083 Csákvár, Akadémia utca 5.

6448 Csávoly, hrsz 204/2.

Kapcsolattartásra használt postai elérhetőség:

1121 Budapest, Konkoly Thege M. u. 15-17.

Cégjegyzékszám:

Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, Cg.01-09-383310

Adószám:

25967238-2-43

Képviseli:

Dr. Kiss Áron Keve ügyvezető

Honlap:

https://svabhegyicsillagvizsgalo.hu

Elektronikus kapcsolattartásra használt e-mail cím:

info@svabhegyicsillagvizsgalo.hu

Telefonszám:

+36 30 268 4643, hétköznap 10:00 és 16:00 óra között

 

A hívószám nem emelt díjas, de a hívó fél előfizetői csomagja alapján díjköteles.

Adatvédelmi elérhetősége:

info@svabhegyicsillagvizsgalo.hu

Adatvédelmi tájékoztató elérhetősége:

https://svabhegyicsillagvizsgalo.hu/uploads/documentitem/0/adatkezelesi-tajekoztato-1750323528.pdf

 

EZZEL FOGLALKOZIK A SZOLGÁLTATÓ

 

A Svábhegyi Csillagvizsgáló a HUN-REN Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont (1121 Budapest, Konkoly Thege Miklós u. 15 -17., PIR: 300322, képviseli: Dr. Kiss László főigazgató önállóan) szervezeti egysége, melyet az MCSN üzemeltet. Az MCSN mint Szolgáltató a honlapján keresztül, illetve tevékenységeihez kapcsolódóan a csillagászat tudományos területe tekintetében helyszíni (on-site), illetve online szolgáltatásokat nyújt, melyek feltételeit a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák.

 

Az MCSN az ügyféligényekhez igazodóan speciális, egyedi feltételekkel is nyújt szolgáltatást, szervez rendezvényt. Ezen egyedi események tekintetében írásba foglalt szerződéskötés szükséges, azaz ezek nem az ÁSZF szerint kerülnek megtartásra. Amennyiben azonban a Felek között nem jön létre írásbeli szerződés (de az ügylet megvalósul), illetve, amennyiben a megkötött szerződés bizonyos területeket nem vagy hiányosan tartalmaz, jelen ÁSZF feltételei alkalmazandóak.

 

A honlap működéséhez igénybe vett tárhelyszolgáltató Elkertv.4.§ (h) bekezdése szerinti adatai a következők:

 

A https://svabhegyicsillagvizsgalo.hu működéséhez az adatkezelő tárhelyszolgáltató segítségét veszi igénybe:

 

Tárhelyszolgáltató neve:

Positive by Hinora Group Kft.

Tárhelyszolgáltató székhelye:

1062 Budapest, Délibáb utca 29.

Tárhelyszolgáltató cégjegyzékszáma:

Cg.01-09-739724

Tárhelyszolgáltató elérhetősége:

hinora.balint@hinora.hu

 

A tárhelyszolgáltatási tevékenységet az alábbi al-adatfeldolgozó szolgáltató bevonásával végzi az adatfeldolgozó:

 

Tárhelyszolgáltató neve:

Sybell Informatika Korlátolt Felelősségű Társaság

Tárhelyszolgáltató székhelye:

1138 Budapest, Tomori utca 34. 2. em.

Tárhelyszolgáltató cégjegyzékszáma:

Cg.01-09-293034

Tárhelyszolgáltató elérhetősége:

https://sybell.hu

info@sybell.hu

 

A honlapon külön adatkezelési tájékoztató érhető el (https://svabhegyicsillagvizsgalo.hu/uploads/documentitem/0/adatkezelesi-tajekoztato-1750323528.pdf), melyet feltétlenül olvasson el. Kérdése esetén lépjen velünk kapcsolatba a fenti elérhetőségeken.

 

TARTALOMJEGYZÉK

 

I.                             Általános rendelkezések

II.                           Jegyvásárlás egyéni látogatók részére

III.                         Jegyvásárlás csoportos látogatók részére

IV.                          A szolgáltatásnyújtás közös szabályai

V.                           Helyszíni értékesítés, webshop

VI.                         Szerzői jogok

VII.                        Panaszkezelés

VIII.                      Hibás teljesítés

IX.                          Békéltető Testülethez fordulás

X.                           A digitális tartalom igénybe vehetősége

XI.                          Házirend

XII.                        Egyéb rendelkezések

 

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a Svábhegyi Csillagvizsgáló honlapjának használatához, az azon keresztül nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó általános szerződéses feltételeket tartalmazza, mely minden felhasználóra nézve kötelező.

 

Az MCSN Kft. a csillagászat területéhez kapcsolódóan változatos témákban workshopokat (tanfolyamokat), illetve csillagásztáborokat is szervez. Jelen ÁSZF hatálya nem terjed ki a Szolgáltató által szervezett workshopokra, illetve csillagásztáborokra. Ezen szolgáltatások feltételeit a szolgáltatást meghirdető egyedi közlemények, illetve a résztvevőkkel esetlegesen kötött szerződések, megállapodások tartalmazzák.

 

A szolgáltatáshoz kapcsolódóan az alábbi alapfogalmak ismerete szükséges:

 

Fogalom

Jelentése

Szolgáltatás

Az MCSN által a https://svabhegyicsillagvizsgalo.hu honlapon keresztül, illetve ahhoz kapcsolódóan a csillagászat tudományterületéhez kapcsolódóan nyújtott helyszíni (on-site) és online szolgáltatások.

Szolgáltatási szerződés

Az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját.

Online szolgáltatási szerződés

Olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást

Távollévők között létrejött szerződés

Olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz

Olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Szolgáltató

Magyar Csillagászat Nonprofit Kft.

Felhasználó

Az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely az MCSN szolgáltatásait bármilyen formában igénybe veszi, illetve igénybe kívánja venni és ezen szándékát a Szolgáltató felé jelzi.

Fogyasztó

Az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró, jellemzően természetes személy, aki árut (szolgáltatást) vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Az Fgy.tv. más személyeket is fogyasztónak minősíthet (lsd. 2.§10.p.)

Felek

A Szolgáltató és a Felhasználó együttesen.

Fogyasztóvédelemre vonatkozó főbb jogszabályok

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.tv. (Fgy.tv.)

45/2014. (II.26.) korm.r. a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

373/2021. (VI.30.) korm.r. a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól

524/2013/EU rendelet a fogyasztói jogviták online rendezéséről

Általános Szerződési Feltételek

Azon, az MCSN által a Ptk. 6:77.§-ában meghatározottak szerint előzetesen meghatározott szerződéses feltételek, melyek alapján sor kerül az MCSN szolgáltatásainak nyújtására.

Elker tv.

Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.tv.

Ptk.

A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V.tv.

GDPR

A 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelet

 

Az MCSN által üzemeltetett honlapon található tartalmak egy része, különösen, de nem kizárólagosan az esetlegesen az MCSN által biztosított szoftverek, technológia, a felületen kialakított design elemek, szöveges elemek, grafikák, logók, linkek, animációk, videók, illusztrációk, hangfájlok, képek, stb. az MCSN szellemi tulajdonát képezik és a szerzői jogi védelem alatt állnak.

 

A szolgáltatások igénybe vételével (pl: megrendeléssel) az Elkertv. 5.§-a, illetve a Ptk. 6:82.§-a alapján az MCSN és a Felhasználó között (távollévők között) elektronikus úton meghatározott alkalomra vonatkozó, határozott időre (eseményre) szóló szerződés jön létre a jelen ÁSZF-ben meghatározott tartalommal. Webshopban történő vásárlás pedig kizárólag az adott tranzakcióra vonatkozik.

 

A szerződéskötés nyelve a magyar nyelv.

 

A szerződés létrejöttét a Szolgáltató 24 órán belül jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint visszaigazolja. Csoportos látogatók, rendezvények esetében a visszaigazolás - az egyeztetésekhez igazodva - ettől eltérő időpontban történhet.

 

Az MCSN az ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosíthatja, erről azonban köteles megfelelően tájékoztatni a Felhasználókat. Az értesítésre e-mailben, illetve a honlapján feltűntetve kerülhet sor.

 

A Szolgáltató általános tájékoztatási kötelezettségei az Elkertv. és a Ptk. alapján:

 

A szerződéskötés technikai lépései

A szerződés megrendelés esetében a szerződési feltételek elfogadására kattintással jön létre. Ekkor a rendszer a szerződés létrejöttét a fenti módon visszaigazolja. Az ÁSZF elfogadása díjköteles esemény esetében fizetési kötelezettséget keletkeztethet.

A szerződés írásba foglaltnak minősül-e

Nem minősül írásba foglaltnak.

A szerződés rögzítésre kerül-e és utóbb hozzáférhető lesz-e

A szerződés adatai az informatikai rendszerben rögzítésre kerülnek, de konkrét szerződés nem generálódik. A szerződés létrejöttét a visszaigazoló e-mail igazolja, mely tartalmazza az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató linkjéét. Az ÁSZF-et kérésre a Szolgáltató megküldi a Felhasználó által is megjelölt kapcsolati címre is, illetve az PDF formátumban a honlapról bármikor letölthető. A GDPR 15. cikke alapján a természetes személy Felhasználó a Szolgáltató által kezelt személyes adatairól - egyéb jogai mellett - bármikor másolatot is kérhet.

Azok az eszközök, amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően biztosítják

A rögzítést megelőzően a rögzítendő személyes adatokat a felület mutatja. Az adatok forrása az adatközlő személy (Felhasználó) maga. A megadott adatok módosítására a megrendelésig közvetlenül van lehetőség.

 

Az érintett azonban bármikor élhet a GDPR 15. cikkében nevesített hozzáférési jogával, továbbá bármikor tájékoztatást kérhet a Szolgáltató által kezelt személyes adatokról. A Szolgáltató a pontatlan adatot helyesbíteni köteles.

A szerződés nyelve

Magyar

Tevékenységre vonatkozó magatartáskódex

Nincsen

 

Az alábbiakban az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződéses rendelkezéseket mutatjuk be:

 

 

II. JEGYVÁSÁRLÁS EGYÉNI LÁTOGATÓK RÉSZÉRE

 

A „Csillagkapus események” és a „Programok a csillagvizsgálóban” – kék színnel kiemelt - menüpontokra kattintva érhetők el a Szolgáltató által kínált, egyes szolgáltatásokra vonatkozó alábbi információk: program megnevezése, tervezett kezdete, díja.

 

A „Bővebben” gombra kattintva a Felhasználó (Megrendelő) részletesebb tájékoztatáshoz jut, ideértve a program tervezett időtartamát, igénybevételének feltételeit és egyéb lényegi tartalmi jellemzőit. A feltüntetett programleírástól, és a listázott objektumok megtekintésétől való eltérés az égbolt borultsága és egyéb időjárási körülmények miatt lehetséges, ezzel kapcsolatban reklamációt nem tudunk elfogadni.

 

A szolgáltatás kiválasztása után Felhasználó (Megrendelő) egy legördülő listából kiválaszthatja a rá vonatkozó jegytípust és résztvevői létszámot, majd a "Kosárba teszem" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú – árut a kosárba anélkül, hogy ezzel vásárlási - vagy fizetési kötelezettsége keletkezne. A kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

 

Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy online programok esetén azonos szolgáltatás-típusból – tehát adott online eseményen való részvételi szándék jelzése, megrendelése során – csak egyfélét választhat, ám tetszőleges létszámra szóló jegyet helyezhet a kosarába. Ennek oka, hogy minden műsorhoz eltérő belépési kódot, illetve linket küld a rendszer.

 

Célszerű akkor is a kosárba a helyezni az árut, ha a Felhasználó (Megrendelő) nem biztos abban, hogy az adott árut meg kívánja vásárolni. Ezzel számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek az általa kiválasztott áruk, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani, a fizetési végösszegről tájékozódhat.

 

A Kosár tartalma a főmenüsoron, a képernyő jobb felső sarkában lévő kosarat ábrázoló ikonra kattintva érhető el. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti az áruk eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabbak helyezhetőek, illetve a kívánt áruszám megváltoztatható. A Kosár tartalma bármikor ellenőrizhető. Itt lehetőség van a kiválasztott szolgáltatásokat eltávolítani a kosárból, illetve azok darabszámát megváltoztatni. A módosítást a „Kosár frissítése” gombra kattintva hagyhatja jóvá. Ezt követően a rendszer megjeleníti a megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett szolgáltatások árát. Amennyiben további szolgáltatásokat kíván a kosárba helyezni, a bal felső sarokban lévő nyílra kattintva visszatérhet az előző oldalra és tovább válogathat. Amennyiben nem kíván további szolgáltatásokat kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Rendelés áttekintése” gomb lenyomásával folytathatja a megrendelés folyamatát.

 

A vásárlásra sor kerülhet regisztrációval vagy anélkül (vendégként).

 

A regisztrációhoz az alábbi adatokat adhatja meg: Név, e-mail cím, telefonszám, jelszó, számlázási cím, jogi személy esetében emellett a vállalkozás neve. Felhasználó (Megrendelő) jelezheti, ha vállalkozásként kíván vásárolni. Ebben az esetben – a „Céges számlázás” szövegrészt bejelölését követően - megadhatja vállalkozásának megnevezését és adószámát is. A vásárlói adatok megadása a „Számlázási adatok” megnevezésű dobozban történik.

 

Felhasználó (Megrendelő) – amennyiben rendelkezik vele – lehetősége van kupon beváltására. A kuponkód „Kosár” megnevezésű boxban való rögzítését követően a „Kupon beváltása” gombra kattintva érvényesíthető a kedvezmény.

 

Az ajándékjegy beváltása a normál vásárlási folyamathoz hasonlóan, azt követve történik. Az ajándékjegy összegét a „Kupon beváltása” mezőbe írt kuponkóddal lehet érvényesíteni. Érvényes kód esetén az ajándékjegy összege levonásra kerül a fizetési végösszegből. Amennyiben az ajándékjegy összege meghaladja a fizetési végösszeget, tehát az ajándékjegy összege nem kerül teljesen kihasználásra, a választott termék ingyenesen, online fizetés nélkül megvásárolható. Az ajándékjegy kuponkódja csak egyszeri vásárlásra használható fel. Az ajándékjegy összegéből fel nem használt pénzösszeg azonban elvész, az nem őrizhető meg másik vásárlási folyamatra, és nem igényelhető vissza. A tárgyév január 1. és augusztus 31. között vásárolt ajándékjegyek tárgyév utolsó naptári napjáig használhatók fel. A tárgyév szeptember 1. és december 31. között megváltott ajándékjegyek tárgyévet követő év utolsó naptári napjáig használhatók fel.

 

A fizetésre kattintás fizetési kötelezettséget von maga után !

 

A szolgáltatás díja online úton, bankkártyával fizetendő a Barion rendszeren keresztül. Amennyiben Megrendelőnek rendelkezésre áll, Barion tárca is használható, illetve a Barion operációs rendszertől függően Google Pay és Apple Pay fizetési módokat is felajánl, melyek szintén válaszhatók. Az online fizetési szolgáltató a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló Barion Payment Zrt., amelynek engedélyszáma: H-EN-I-1064/2013. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el.

 

Sikeres díjfizetés után Szolgáltató legkésőbb a megrendelést követő 24 órán belül visszaigazoló e-mailt és e-számlát küld e-mail útján. A visszaigazoló e-mail, melyhez az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató elérhetősége is csatolásra kerül, a szerződés létrejöttét igazolja. Szolgáltató ezen e-mailben is felhívja a figyelmet arra, hogy megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után. Szolgáltató az e-mailben egyebekben a szolgáltatással kapcsolatos fontos információkról tájékoztat, melyet a Megrendelőnek kötelező megismernie és betartania. Helyszíni (on-site) programok esetén a válasz e-mail a látogatás legfontosabb tudnivalóit és a pdf belépőjegyeket tartalmazza (Minden megvásárolt programra és személyre külön QR kódot tartalmazó belépőjegyet küldünk.), online műsor vásárlása esetén a műsor privát linkét a visszaigazoló emailben küldjük ki. Amennyiben a sikeres fizetés után 1 napon sem kapja meg a fenti visszaigazoló emailt, kérjük jelezze ezt emailben a honlapon feltüntetett elérhetőségen !

 

Helyszíni program esetében a jegy – okostelefonon vagy nyomtatott formában való - bemutatása a programon való részvétel előfeltétele. A belépőjegyeken levő QR kódokat a programtartó csillagász belépéskor beolvassa, ennek hiányában a belépést nem tudja biztosítani. Kérjük a látogatókat, hogy a QR kódokat megfelelő kijelzőméretű okoseszköz képernyőjén, vagy kinyomtatott formában hozzák magukkal. Több különböző program megrendelése esetén elegendő az adott programra szóló jegyeket elhozni.

 

Szolgáltató – két nappal a program tervezett időpontja előtt – emlékeztetőt küld.

 

Online szolgáltatás (műsor) esetén, amennyiben a vásárlás a műsor előtt több, mint 2 nappal történik, a visszaigazoló email az általános tudnivalókat tartalmazza. A műsor privát linkjét előadás előtt 48 órával küldjük ki emailben. Amennyiben az előadás előtt egy nappal sem kapta meg a műsor linkjét, kérjük jelezze ezt emailben a honlapon megadott elérhetőségen, hamarosan elküldjük a linket! Amennyiben a jegyet a műsor kezdete előtt kevesebb, mint 2 nappal vásárolja, a visszaigazoló emailben benne lesz a műsor privát linkje is. Bérletvásárlás esetén minden megvásárolt műsoradás linkjét a műsor kezdete előtt 2 nappal küldjük ki.

 

A szolgáltatás igénybevételének előfeltétele minden esetben jelen ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató Megrendelő általi kifejezett elfogadása, melyről az online jegyvásárlás során nyilatkoznia is kell. A szerződés az ajánlat elfogadásával jön létre.

 

A látogatót elállási jog a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) 29.§ (1) (l) pontja alapján nem illeti meg (A fogyasztó elállási/felmondási jogát nem gyakorolhatja szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.)

 

Egyéni látogatóknak nincs lehetősége sem előre, sem utólag lemondani a programot, és visszaigényelni a vételárat. Másik programra való átjelentkezésre sincs mód.

 

Borult idő esetén is biztosítható, hogy a csillagászati ismeretterjesztési programot időjárástól függetlenül is jó minőségben megtartsuk, így a programot - a vis maior eseteket kivéve - ilyen esetekben is szolgáltatjuk. Mivel belépőjegyeink nem névre szólóak, ha a Felhasználó (Megrendelő) nem tud részt venni a programon, javasoljuk a kapott belépőjegyek átruházását ismerős érdeklődőnek.

 

Amennyiben a programon való részvétel Felhasználó (Megrendelő) részéről betegség miatt nem jöhet létre, és a programkezdés előtti 48 óráig ezt e-mailben (info@svabhegyicsillagvizsgalo.hu), orvosi igazolás mellékletével jelzi, a program árának megfelelő kuponkódot biztosítunk, mellyel egy következő, hasonló programra válthat jegyet. A kuponkód a jegy vásárlása évének utolsó naptári napjáig használható fel. Az igazolás megtekintését követően az igazolást a Szolgáltató haladéktalanul törli, így személyes, illetve különleges adatait a továbbiakban nem kezeli.

 

III. JEGYVÁSÁRLÁS CSOPORTOS LÁTOGATÓK RÉSZÉRE

 

A csoportos programokra, kihelyezett bemutatókra, céges rendezvényekre és egyéb különleges eseményekre vonatkozó információk a honlapon a „Csoportos programok” és a „Rendezvények” menüpont alatt érhetők el.

 

A Felhasználó (Megrendelő) az info@svabhegyicsillagvizsgalo.hu e-mail címen keresztül léphet kapcsolatba a Szolgáltatóval amennyiben csoportos programra, kihelyezett bemutatóra, vagy egyéb különleges eseményre tart igényt. Szolgáltató legkésőbb a Felhasználó (Megrendelő) megkeresését követő 2 munkanapon belül e-mail útján felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel. Amennyiben a Felhasználó (Megrendelő) telefonon kér első lépésben felvilágosítást vállalja, hogy – szándéka megerősítéseként – a telefonon történő megrendelést és egyeztetést követően e-mailben is jelzi Szolgáltatónak a megrendelni kívánt szolgáltatásra és a csoportra vonatkozó adatokat. (csoport neve, felnőtt látogatók várható száma, diák, egyetemista, nyugdíjas látogatók várható száma, kapcsolattartó neve, e-mail címe, telefonszáma, számlázási adatok: intézmény hivatalos neve, adószám, irányítószám, város, utca, házszám, papír alapú vagy e-számla szükségessége).

 

Az egyeztetést és a szolgáltatás kiválasztását követően a Szolgáltató 48 órán belül egyeztető e-mailt küld a Felhasználónak (Megrendelőnek), amelyhez csatolja jelen ÁSZF-et, az adatvédelmi tájékoztató elérhetőségét, és felhívja a figyelmet arra, hogy az ajánlatban foglaltak megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után, hiszen a Felek között szerződés jön létre. Ezen e-mailben Szolgáltató tájékoztatást nyújt a szolgáltatás díjáról, igénybevételének feltételeiről, a díjfizetés módjáról. Amennyiben a számlázáshoz szükséges adatok nem, vagy nem teljes körűen ismertek, annak bekéréséről is gondoskodik.

 

A fenti árajánlatot követően Felhasználó (Megrendelő) írásos (email) megrendelésben kell megrendelje a szolgáltatást. A szolgáltatás igénybevételének előfeltétele jelen ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató Felhasználó (Megrendelő) általi kifejezett elfogadása, melyet Felhasználó (Megrendelő) a megrendelés elküldésével elfogad. Időpont foglalás és a szolgáltatás nyújtása csak az írásos megrendelővel jön létre. A Felhasználó (Megrendelő) által a vásárlási feltételek elfogadása fizetési kötelezettséget von maga után !

 

Magánszemély Felhasználónak (Megrendelőnek) az alábbi adatokat kell megadnia: név, lakcím, e-mail cím, esetlegesen telefonszám kapcsolati adat. Megrendelő jelezheti, ha vállalkozásként kíván vásárolni. Ebben az esetben közölnie kell vállalkozásának nevét, székhelyét és adószámát.

 

A fizetés csoportos programok esetében többféleképpen történhet. Lehetséges fizetni előre utalással vagy a helyszínen készpénzben. A díjat a csoport távozásáig, illetve a program végéig rendezni kell. Utólagos fizetésre csak előre egyeztetett, jóváhagyott és indokolt esetben van lehetőség. A banki átutaláshoz szükséges adatok: Kedvezményezett OTP Bank NyRt. Kedvezményezett neve: Magyar Csillagászat Nonprofit Kft., Kedvezményezett számlaszáma: 11712004-22460921-00000000

 

Csoportos megrendelés esetében az alábbi kötbérfizetési kötelezettség jelentkezhet: A csoport jelentkezését a program előtti 5. naptári napig kötbérmentesen lemondhatja. A program előtti 4. 3., 2., és a programot megelőző napon a program lemondása esetén a csoport 30% kötbért köteles megfizetni. A program napjának 0. órájától kezdve a csoport lemondása esetén 100% kötbért köteles fizetni. A fenti kötbérfizetések a Szolgáltató hibájából törtölt programok esetén is érvényesek azzal, hogy a Szolgáltató vis maior helyzetet eredményező súlyos biztonsági kockázat (vihar, a távcsővel vagy kupolában történt vis major esetek és veszélyes műszaki probléma) esetén mondhatja vissza kötbérmentesen a programot. A kötbér összegének megállapításakor a megrendelés során jelzett várható létszámot szükséges alapul venni.

 

Ha a rendezvény megvalósul, de a helyszínbiztosításon és a programadáson túlmenően megrendelt extra szolgáltatások Szolgáltatónak felróható módon elmaradnak, vagy gyengébb minőségű szolgáltatásokkal pótlódnak, az erre vonatkozó árajánlatrész nem, vagy a gyengébb minőségű pótlás költségének megfelelően kerülnek kiszámlázásra.

 

Ha a rendezvény helyszínbiztosítása, a személyi állomány biztosítása és a programtartás megvalósul, az eseményt a kötbérfizetés szemszögéből megvalósultnak kell tekinteni.

 

Vis major esetben, ha pl. szélsőséges időjárás veszélyeztetné a rendezvényt, a Szolgáltatónak jogában áll kötbérmentesen lemondania a megvalósítást, és más időpontot felajánlania a rendezvény lebonyolítására. Ha egy rendezvény, vagy valamelyik eleme a kedvezőtlen időjárás miatt (pl. eső) nem valósítható meg jó minőségben, és az időjárás-állósága Megrendelő által nem lett biztosítva (pl. megfelelő méretű és minőségű rendezvénysátorral), a meg nem valósulásból eredő hátrányért vagy színvonalesésért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Ez esetben a megrendelés lemondásakor a fenti kötbérfeltételek ugyanúgy érvényesek.

 

Amennyiben a rendezvény kültéri elemeket és szolgáltatásokat is tartalmaz, az időjárásbiztos megvalósításról a Felhasználónak (Megrendelőnek) kell gondoskodnia.

 

A csoportokra egyebekben az alábbi szabályok érvényesek:

 

Egy csoport minimális létszáma 20, maximális létszáma 35 fő. Ha ennél több a résztvevők száma, a szolgáltatás bontott csoportban kerül nyújtásra.

 

Iskolás csoportok esetén a belépés két, gyermekeket kísérő pedagógus számára ingyenes.

 

A Szolgáltató törekszik arra, hogy a csoportok egyedi igényeit megvalósítsa, de ehhez a Felhasználótól (Megrendelőtől) egyértelmű és proaktív kommunikációt kér.

 

Szolgáltató kéri, hogy a csoport az előre egyeztetett időpontban, pontosan jelenjen meg. Az ennél korábban való megjelenés esetén Szolgáltató nem tudja garantálni a területre való bejutást, a programvezető ugyanis legkorábban 5 perccel a kezdőidőpont előtt megy ki a látogatói bejárathoz abból a célból, hogy beengedje a csoportot. A csoport késése esetén Szolgáltató kéri, hogy ennek tényéről telefonon tájékoztassák a csoportvezetőt, vagy a foglalásszervezőt a honlapon közzétett telefonos elérhetőségen. Késés esetén a programot a programvezető legfeljebb a meghirdetett kezdőidőpont utáni 2 órás programidő + negyedórás türelmi idő végéig tudja megtartani. Ha a csoport késik, a program hossza ennek megfelelően rövidül. A megadott kezdési időpontot követő 5 perces türelmi idő után a programvezető bekíséri a csoportot, ami után egyéni csatlakozásra és a programon való részvételre nincs lehetőség. A pontos érkezés a látogató felelőssége, a program lekésése esetén a jegyárat nem áll módunkban visszatéríteni.

 

A csoporthoz a meghirdetett időpontban egyéni látogatók nem csatlakoznak. Amennyiben ez mégis szükséges volna a szolgáltatói oldalról, Szolgáltató engedélyt kér a csoport kapcsolattartójától.

 

Idegen nyelvű csoportok angol nyelven is kérhetnek vezetést, emelt díj megfizetése mellett.

 

A látogatót elállási jog a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) 29.§ (1) (l) pontja alapján nem illeti meg (A fogyasztó elállási/felmondási jogát nem gyakorolhatja szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.).

 

IV. A SZOLGÁLTATÁSNYÚJTÁS KÖZÖS SZABÁLYAI

 

A Szolgáltató által üzemeltetett Svábhegyi Csillagvizsgáló állandó nyitvatartási idővel nem rendelkezik, állandó recepciós személyzet a csillagvizsgálóban nem érhető el, az intézmény tetszőleges időpontban nem látogatható. A látogatás minden esetben szervezetten, programvezető csillagász kíséretében történik. A látogatásáról, a helyszínen szervezett programokról és szolgáltatásokról Szolgáltató a www.svabhegyicsillagvizsgalo.hu weboldalon nyújt tájékoztatást.

 

A Szolgáltató "borult idő garanciát" vállal. A programok ugyanis időjárástól függetlenül, akár esős időben is megtartásra kerülnek. Borult időben távcsővel ugyan nem láthatók az égitestek, de Szolgáltató a Svábhegyi Csillagvizsgáló működését ekkor is bemutatja. Szolgáltató borult idő esetére kizárólag ilyenkor megtekinthető virtuális csillagképtúrával és csillagmonda előadással készül, a mikroszkópos laborban pedig színes meteoritkristályok nézhetők.

 

Amennyiben a programot vis maior jellegű időjárási-biztonsági okokból, vagy a csoport kis méretéből adódóan Szolgáltató lemondja, a megvett jegy teljes díja visszatérítésre kerül. Szolgáltató ez esetben sztornó számlát állít ki.

 

Amennyiben a programot vis maior jellegű időjárási-biztonsági okokból adódóan Szolgáltató lemondja, a döntési helyzettől függően haladéktalanul, de legkésőbb a program kezdete előtt két órával e-mailben értesíti a látogatókat. Szolgáltató felhívja a Felhasználó (Megrendelő) figyelmét, hogy a program kezdete előtt figyelje elektronikus postaládáját.

 

A programváltozás jogát az időjárásra és egyéb körülményekre vonatkozóan Szolgáltató fenntartja, kérjük olvassa e-mailben megküldött tájékoztatóinkat.

 

A látogatói késésnek következményei vannak, kérjük olvassa el a vonatkozó tájékoztatórészeket.

 

Az árak forintban értendők. A honlapon és az árajánlatokban feltüntetett árak a Felhasználó (Megrendelő) által fizetendő – bruttó – árak, melyek tartalmazzák az ÁFÁ-t. Szolgáltató ÁFA körbe tartozik. A díjváltoztatás jogát Szolgáltató fenntartja. Szolgáltató bizonyos esetekben - így csoportos programok, kihelyezett bemutatók, egyéb különleges rendezvények esetén - egyedi, a Felhasználó (Megrendelő) igényeire szabott ajánlatot készít. A kalkulált díj különösen az igényelt szolgáltatás jellegétől, időtartamától, a résztvevők számától függ. Csoportos on-site programok esetén, amennyiben a csoport létszáma kevesebb, mint 20 fő, a szolgáltatás díját 20 főre vetítve kell megfizetni. A Szolgáltató átvételi díjat, kezelési költséget vagy egyéb plusz költséget nem számol fel a szolgáltatás árán felül.

 

Amennyiben egyedi árajánlat készül, a díj feltüntetésére a honlap felületen nem kerül sor. Amennyiben az mégis feltüntetésre kerülne, illetve amennyiben a díjak a felületen megadásra kerülnek, előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás díj szerepel. A kereskedelmi gyakorlat megítélése során egy olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is. Így egy átlagfogyasztó számára nyilvánvaló kell, hogy legyen, hogy ha például adott árunál 0 Ft-os vagy 1 Ft-os díj szerepel, az hibás. Hasonlóan nyilvánvaló az díjfeltüntetés hibás jellege a kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár. (Pl.: az eredeti díj: 1000 Ft, a kedvezmény mértéke: 50 %, ám fizetendő díjként 100 Ft szerepel.). Hibás díj esetén a megrendelést – vagyis a Felhasználó (Megrendelő) ajánlatát - a hibás áron nem áll Szolgáltató módjában elfogadni, és nem köteles a szolgáltatást hibás díjon értékesíteni.  Hibás díjon történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a Felek között. Hibás díjon történő Felhasználói (Megrendelő általi) ajánlattétel – megrendelés - esetén a Szolgáltató felhívja a Felhasználó (Megrendelő) figyelmét a helyes díjra, és felajánlhatja a helyes díjon történő szerződéskötést. A Felhasználó (Megrendelő) a hibás díj helyett a Szolgáltató által közölt helyes díjon nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a Felek között.

 

A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége az ajánlat kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

 

Az általános teljesítési határidő a megrendelt szolgáltatás időpontja. A teljesítés határideje csoportos programok, kihelyezett bemutatók, egyéb különleges rendezvények esetén – a szolgáltatás jellegére tekintettel – a Felek közötti egyeztetés alapján kerül meghatározásra.

 

Előfordulhat, hogy a felületen szereplő egyes szolgáltatások nyújtása időközben megszűnik. Erre tekintettel a Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.

 

Részben történő teljesítés kizárólag a Felhasználóval (Megrendelővel) való egyeztetést követően kerülhet sor. A szolgáltatás díjának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az igénybe nem vett szolgáltatásrészekre vonatkozó összeg haladéktalanul, de legkésőbb 8 munkanapon belül. Amennyiben a programot vis maior jellegű időjárási-biztonsági okokból, vagy a csoport kis méretéből adódóan Szolgáltató lemondja, a megvett jegy teljes díja visszatérítésre kerül. Szolgáltató ez esetben sztornó számlát állít ki.

 

A látogatás szabályairól és feltételeiről a Házirend tartalmaz részletes leírást, mely az ÁSZF mellékleteként minden látogató számára megtekintendő és betartandó. Ha a látogató a házirendben foglalt látogatási szabályokat súlyosan megszegi, a programvezetőnek joga van kikísérni a csillagvizsgáló területéről a jegyár visszatérítése nélkül.

 

V. HELYSZÍNI TERMÉKVÁSÁRLÁS, WEBSHOP

 

A Svábhegyi Csillagvizsgáló elnevezés alatt forgalmazott merchandising termékek elsősorban a Szolgáltató által üzemeltetett Csillagvizsgálóban, vagy kitelepült rendezvényeken vásárolhatók meg. Bizonyos termékek azonban a https://svabhegyicsillagvizsgalo.hu honlapon keresztül elérhető webshopból is megrendelhetőek.

 

A vásárlásra sor kerülhet regisztrációval vagy anélkül (vendégként). A vásárló személyt az alábbiakban "Vásárló"-ként jelöljük.

 

A regisztrációhoz az alábbi adatait adhatja meg: Név, e-mail cím, telefonszám, jelszó, számlázási cím, jogi személy esetében emellett a vállalkozás neve. Megrendelő jelezheti, ha vállalkozásként kíván vásárolni. Ebben az esetben – a „Céges számlázás” szövegrészt bejelölését követően - közölnie kell vállalkozásának megnevezését és adószámát is. A vásárlói adatok megadása a „Számlázási adatok” megnevezésű dobozban történik.

 

A vásárlónak – amennyiben rendelkezik vele – lehetősége van kupon beváltására. A kuponkód „Kosár” megnevezésű boxban való rögzítését követően a „Kupon beváltása” gombra kattintva érvényesíthető a kedvezmény.

 

A fizetésre kattintás fizetési kötelezettséget von maga után !

 

A szolgáltatás díja online úton, bankkártyával fizetendő a Barion rendszeren keresztül. Amennyiben a Vásárlónak rendelkezésre áll, Barion tárca is használható, illetve a Barion operációs rendszertől függően Google Pay és Apple Pay fizetési módokat is felajánl, melyek szintén válaszhatók. Az online fizetési szolgáltató a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló Barion Payment Zrt., amelynek engedélyszáma: H-EN-I-1064/2013. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el.

 

Sikeres díjfizetés után Szolgáltató legkésőbb a megrendelést követő 24 órán belül visszaigazoló e-mailt és e-számlát küld e-mail útján. A visszaigazoló e-mail, melyhez az ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató elérhetősége is csatolásra kerül, a szerződés létrejöttét igazolja.

 

A megrendelt terméket a megrendelés visszaigazolásától számított 5 munkanapon belül feladjuk és további 3-4 napon belül szállítjuk ki. A kiszállítás történhet FoxPost Zrt. vagy GLS csomagpontjára szállítással, illetve a Magyar Posta Logisztika szolgáltatásával is. A Szolgáltató nem felel azért, amennyiben a kiszállítás a Vásárló távolléte, akadályoztatása miatt meghiúsul, illetve amennyiben az a kiszállítást végző vállalkozás kapacitásai miatt időben késik. Szlgáltatónak ezen körülményekre ráhatása nincsen.

 

Amennyiben a csomagot nem kapja meg vagy az sérült, kérjük haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot a jelen ÁSZF-ben nevesített elérhetőségeink valamelyikén.

 

A vásárláshoz kapcsolódóan megilleti az elállás joga az alábbiak szerint:

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.§-a szerint az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a rendeletben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A fogyasztó az elállási jogát áru adásvételére irányuló szerződés esetén az árunak, több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak, több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

 

Az alábbiakban mellékeltünk egy segédletet az elállási jogának gyakorlásához, valamint egy elállási minta nyilatkozatot:

 

Elállási-/Felmondásiminta-tájékoztató

Elállási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő az (14 nap).

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi a jelen ÁSZF-ben nevesített postai vagy e-mailes elérhetőségünkre. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát is.

 

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

Útmutató az elállási-/felmondásiminta-tájékoztató kitöltéséhez:

(1.) Illessze be a következő idézőjelbe tett szövegek egyikét:

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: „a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le”;

b) áru adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.”;

c) több áru szolgáltatásakor: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi.”;

d) több tételből vagy darabból álló áru szolgáltatásakor: „amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.”;

e) áru meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első árut.”

(2.) Illessze be vállalkozása nevét, postai címét, telefonszámát és elektronikus levelezési címét.

(3.) Ha Ön lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy elektronikusan az Ön weboldalán töltse ki és nyújtsa be elállási/felmondási nyilatkozatát, illessze be a következő szöveget: „Ön internetes oldalunkon is [beillesztendő az internetes cím] kitöltheti az elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.”

(4.) Áru adásvételére irányuló szerződés esetében, ha Ön nem ajánlotta fel, hogy az árut elállás esetén visszafuvarozza, illessze be a következő szöveget: „A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.”

(5.) Ha a fogyasztó a szerződés alapján árut vett át,

a) az alábbiak közül illessze be a megfelelőt:

– „Az árut visszafuvarozzuk Öntől.”, vagy

– „Ön köteles számunkra vagy .... [illessze be az áru átvételére Ön által feljogosított személy nevét és postai címét, ha van ilyen személy] számára az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.”;

és

b) illessze be a megfelelőt:

ba) „Az áru visszaküldésének költségeit mi viseljük.”, vagy

bb) „Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.”, vagy

bc) távollévők között kötött szerződés esetében, ha Ön nem ajánlja fel az áru visszaküldési költségének viselését, és az áru jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel: „Az áru visszaküldésének közvetlen költségét – azaz ... [illessze be az összeget] fuvarozási költséget – Ön viseli.”; vagy ha az áru visszaküldésének költségét észszerűen nem lehet előre kiszámítani: „Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. E költségek legmagasabb becsült összege ... [illessze be az összeget].”, vagy

bd) Ha üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetében az árut a szerződés megkötésekor a fogyasztó otthonába fuvarozták és az áru jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel: „Az árut saját költségünkön magunk fuvarozzuk vissza.”;

és

c) illessze be az alábbiakat: „Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.”

(6.) A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében az alábbi szöveget illessze be: „Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.”

 

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt

 

Kérdés esetén keresse ügyfélszolgálatunkat a fenti elérhetőségeink valamelyikén.

 

VI. SZERZŐI JOGOK

 

 A szerzői jogról az 1999. évi LXXVI.tv. rendelkezik. Szerzői jogi védelem alá tartozik – függetlenül attól, hogy e törvény megnevezi-e – az irodalom, a tudomány és a művészet minden alkotása. Ilyen alkotásnak minősül különösen:

a) az irodalmi (pl. szépirodalmi, szakirodalmi, tudományos, publicisztikai) mű,

b) a nyilvánosan tartott beszéd,

c) a számítógépi programalkotás és a hozzá tartozó dokumentáció (a továbbiakban: szoftver) akár forráskódban, akár tárgykódban vagy bármilyen más formában rögzített minden fajtája, ideértve a felhasználói programot és az operációs rendszert is,

d) a színmű, a zenés színmű, a táncjáték és a némajáték,

e) a zenemű, szöveggel vagy anélkül,

f) a rádió- és a televíziójáték,

g) a filmalkotás és más audiovizuális mű (a továbbiakban együtt: filmalkotás),

h) a rajzolás, festés, szobrászat, metszés, kőnyomás útján vagy más hasonló módon létrehozott alkotás és annak terve,

i) a fotóművészeti alkotás,

j) a térképmű és más térképészeti alkotás,

k) az építészeti alkotás és annak terve, valamint az épületegyüttes, illetve a városépítészeti együttes terve,

l) a műszaki létesítmény terve,

m) az iparművészeti alkotás és annak terve,

n) a jelmez, a díszlet és azok terve,

o) az ipari tervezőművészeti alkotás,

p) a gyűjteményes műnek minősülő adatbázis.

 

A honlapon, a Szolgáltató közösségi média felületein közzétett, illetve a Szolgáltató szolgáltatásai során felhasznált előadások, képek és szöveges tartalmak stb. szerzői jogi védelem alatt állnak, azt a jogtulajdonos engedélye nélkül másolni vagy változatlan formában felhasználni jogellenes.

 

Felhasználó (Megrendelő) a szolgáltatásokat kizárólag személyes, illetve a megállapodásban rögzített mértékű használatra veheti igénybe.

 

A honlapon értékesített online szolgáltatások (műsorok) esetében azok elérhetőségét lehetővé tevő link nyilvánosságra hozatala, annak harmadik személy részére történő jogosulatlan továbbítása tilos.

 

Bármilyen anyagot átvenni, felhasználni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a forrásokra való hivatkozással, a forrás feltüntetésével lehet.

 

 

Jogtulajdonos neve:

Magyar Csillagászat Nonprofit Kft.

Jogtulajdonos képviselője:

Dr. Kiss Áron Keve ügyvezető

Jogtulajdonos elérhetősége:

info@svabhegyicsillagvizsgalo.hu

1121 Budapest, Konkoly-Thege Miklós út 15-17.

 

Jogainak megsértése esetén a szerzői jog jogosultja a jogsértővel szemben – az eset körülményeihez képest – a következő polgári jogi igényeket támaszthatja:

 

a) követelheti a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását;

 

b) követelheti a jogsértés vagy az azzal közvetlenül fenyegető cselekmények abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől;

 

c) követelheti, hogy a jogsértő – nyilatkozattal vagy más megfelelő módon – adjon elégtételt, és hogy szükség esetén a jogsértő részéről és költségén az elégtételnek megfelelő nyilvánosságot biztosítsanak;

 

d) követelheti, hogy a jogsértő szolgáltasson adatot a jogsértéssel érintett dolgok vagy szolgáltatások előállításában, forgalmazásában, illetve teljesítésében résztvevőkről, a jogsértő felhasználásra kialakított üzleti kapcsolatokról;

 

e) követelheti a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését;

 

f) követelheti a sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, továbbá a kizárólag vagy elsősorban a jogsértéshez használt eszközök és anyagok, valamint a jogsértéssel előállott dolgok lefoglalását, meghatározott személynek történő átadását, kereskedelmi forgalomból való visszahívását, onnan való végleges kivonását, illetve megsemmisítését.

 

A szerzői jog megsértése esetén a szerző a polgári jogi felelősség szabályai szerint kártérítést, illetve sérelemdíjat is követelhet.

 

VII. PANASZKEZELÉS

 

A fogyasztónak minősülő Felhasználó a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.tv. szerint a szolgáltatással kapcsolatosan szóban vagy írásban panaszt tehet. A panaszt a Szolgáltató fenti elérhetőségeire, elsősorban annak e-mail címére javasolt megküldeni.

 

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,

b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan írtak szerint köteles eljárni.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a) a fogyasztó neve, lakcíme,

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d) a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

 

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot.

 

A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a Szolgáltató mellőzheti.

 

A fogyasztónak minősülő személy panaszával békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületekről információt itt talál: https://bekeltetes.hu/udvozlo. A békéltető testületi eljárásról a jelen ÁSZF IX. pontjában olvashat bővebben.

 

VIII. HIBÁS TELJESÍTÉS

 

A Szolgáltató a Ptk. 6:6:157. alapján hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással (Szolgáltató) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

(

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

 

A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

 

3. Jótállás

A Szolgáltató jogszabály alapján jótállásra jogszabály alapján nem köteles.

 

IX. BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS

 

A fogyasztónak minősülő személy panaszával békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületekről információt itt talál: https://bekeltetes.hu/udvozlo

 

2024. január 1-jétől országosan 8 regionális békéltető testület nyújt segítséget a fogyasztók és a vállalkozások közötti fogyasztói jogviták megoldásában. Ekkortól kezdődően bővültek az ügyintézési helyek, mivel a 8 régióközpont mellett, a nem régióközpont vármegye székhelyeken (12), valamint a vármegyeszékhelynek nem minősülő megyei jogú városokban (7) is van lehetőség békéltető testületi ügyintézésre.

 

Tájékoztatás | Budapesti Békéltető Testület

 

Kérdés esetén lépjen velünk kapcsolatba a fenti elérhetőségeinken.

 

 

X. A DIGITÁLIS TARTALOM IGÉNYBEVEHETŐSÉGE

 

A Szolgáltató a honlapján, illetve közösségi felületein keresztül ingyenes tartalmakat tesz elérhetővé. A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI.30.) korm. r. határozza meg e szolgáltatásnyújtás szabályait. A rendeletben foglaltakat a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekre akkor kell alkalmazni, ha

a) a vállalkozás a fogyasztóval áru adásvételére szerződést köt, vagy arra kötelezettséget vállal – akkor is, ha későbbiekben előállítandó vagy gyártandó áru átruházása a szerződés tárgya –; vagy

b) a vállalkozás a fogyasztónak digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal, és a fogyasztó kifizeti vagy vállalja, hogy kifizeti a vételárat.

 

A Szolgáltató ezen szolgáltatásaiért való felelősséget a fentiek tükrében a visszterhesség hiánya okán kizárja.

 

A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat arról, hogy a digitális szolgáltatások igénybe vételéhez szükséges hardvert és szoftvert a Felhasználónak kell biztosítania.

 

A Felhasználónak kell biztosítani a digitális tartalmak igénybe vételéhez szükséges internetes kapcsolatot, a megfelelő sávszélességet is.

 

A szolgáltatások nem kerülnek egyetlen operációs rendszerre sem optimalizálásra, így jellemzően minden rendszeren zökkenőmentesen működnek.

 

XI. HÁZIREND

 

A Svábhegyi Csillagvizsgáló a Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont területén működő bemutató és kutató csillagvizsgáló. Az Intézmény infrastruktúrájának, a tudományos felfedezéseknek, eredményeknek megőrzése, a biztonságos és teljes látogatói élmény biztosítása érdekében kérjük, tartsák be az alábbi házirendet. A házirend jelen ÁSZF elválaszthatatlan részének tekinthető. A rövidített kivonatok a látogatható épületekben (előadóterem, kupolák) kirögzítve olvashatók.

 

Általános szabályok a látogatásról:

  • Tartózkodjon minden olyan magatartástól, amely az Intézmény rendjét és biztonságát sérti, valamint munkatársaink munkáját, vagy más látogató élményét zavarja. Tilos az Intézménybe szeszesitaltól vagy bódítószertől befolyásolt állapotban belépni, illetve ilyen állapotban ott tartózkodni!

 

  • Kérjük fokozottan ügyeljen az eszközök, berendezések, felszerelési tárgyak sértetlenségére! Kérjük, ügyeljen a tisztaságra!

 

  • Kérjük, a látogatás céljához szükségtelen értéktárgyakat ne hozzon be az Intézménybe, ugyanis a behozott értéktárgyak műszaki állapotából, illetve üzemeltetéséből adódó esetleges balesetekért, meghibásodásokért, a behozott értéktárgyak elvesztéséért felelősséget nem vállalunk, ezekért a tulajdonos tartozik felelősséggel.

 

  • 14. életévét be nem töltött kiskorú személy az Intézményben csak szülő vagy nevelő felügyelete mellett tartózkodhat.

 

  • Az Intézmény területére tűz-, és robbanásveszélyes anyagot, fegyvert, valamint bármilyen egészségkárosításra, a környezet szennyezésére alkalmas anyagot behozni szigorúan tilos.

 

  • Fenntartjuk a jogot, hogy a házirend előírásait be nem tartó egyéntől és csoporttól az Intézmény látogatásának lehetőségét megvonjuk. Az a látogató, aki az előírásokat megsérti, figyelmeztetés után meghatározott időre vagy véglegesen kitiltható az épületből, és ellene hatósági eljárás is indítható. A házirend megszegéséből fakadó károkért a házirendet megszegő, vagy a házirendet megszegő személyért felelős személy felel, jogszabálysértés esetén őt terhelik az esetleges jogszabályi szankciók.

 

Tartózkodás a területen:

  • Az Intézmény területén dohányozni kizárólag dohányzásra kijelölt helyen szabad. Az étel- és italfogyasztás a csillagvizsgáló kupolákban és az Előadóteremben tilos.

 

  • Közlekedési eszköz (pl.: kerékpár, roller, görkorcsolya, gördeszka stb.) használata az intézmény területén tilos. Ezen eszközök az intézmény területén csak kültéren tárolhatók, a tulajdonos felelősségére.

 

  • Az Intézmény területére állatot (kivéve segítő kutya) behozni tilos.

 

  • Felhívjuk figyelmét arra, hogy a bemutatók során bejárt területen az aszfaltozott vagy kőzúzalékkal felszórt nyomvonalról letérni tilos. Kérjük, a bemutatóhelyekre csak az előadó által vezetett úton haladjon. A főépületbe és egyéb kutatói kiszolgáló épületekbe belépni tilos. Felhívjuk figyelmét arra, hogy a területen csak a Podmaniczky-kupola (7-es kupola) – focipálya – Budapest-kupola – Előadóterem vonalon, illetve attól nyugatra tartózkodhat. Az erdőterületre csak a csoportvezető felügyeletével és engedélyével léphet, saját felelősségre.

 

  • Éjszakai bemutató során a parkos területen sötét van, közvilágítás nincs, a használt gyalogutak mentén jelzőfény segíti a közlekedést. Amennyiben ez nem volna elég, a látogatóknak javasoljuk mobiltelefon-lámpa, vagy kis fényerejű, kézben fogható zseblámba használatát. Kérjük, az éjszakai közlekedés során fokozott elővigyázatossággal haladjanak!

 

  • Az intézmény területén biztonsági kamerarendszer működik, mely személy- és vagyonvédelmi okokból felvételt rögzíthet és tárolhat Önről. A helyszínen az adatkezelést a megfigyelt területre belépés előtt ikon jelzi, mely tartalmazza a megfigyelés alapvető adatait. Ezen túlmenően a helyszínen a teljes terjedelmű adatkezelési tájékoztató is elérhető. Kérdés esetén lépjen velünk kapcsolatba és kérjen további felvilágosítást.

 

  • A vezetett program során csoporttól független sétálásra, idő előtti hazamenetelre nincs lehetőség, a bejárati kapu a program alatt zárva van.

 

Az előadóterem és a kupolák látogatása:

  • A csillagvizsgáló kupolákban csillagász felügyelete nélkül tartózkodni tilos. A Budapest-kupola előtti lépcső peremére felmászni tilos. Kérjük, a távcső mozgatása közben maradjon a korláton kívül, a távcső környezetében vigyázzon a fejére, különösen az éjszakai bemutatók során. A Budapest kupola felmeneti lépcsőjét a bemutató során kérjük 2 méteres körzetben elkerülni. A guruló körlétrán csak a bemutató csillagász felhívására, az objektumok megtekintése során tartózkodhat. Kérjük, a távcsőbe nézés során fokozottan vigyázzanak a fejükre, a távcsővégbe ne verjék be azt. Átállás és távcsőmozgatás során a körszínpadon belül tartózkodni tilos. A kupola emeleti kültéri teraszán körbemenni életveszélyes és szigorúan tilos.

 

  • Nappali távcsöves bemutató során a távcső végén levő okulároldali kiegészítőkhöz, csavarokhoz ne nyúljunk, a távcső elejéről objektívsapkát ne vegyünk le. Ha közvetlen napfény halad át a műszeren, az azonnali és végleges látáskárosodást és égési sebeket okoz!

 

  • Éjszakai bemutató során szemünk sötétadaptációját ne zavarjuk meg semmilyen erős fénnyel. Zseblámpázni, vakuzni, mobiltelefon lámpával fényesen világítani tilos! Ha nincs elegendő fény a szemünk számára, mobiltelefon lámpával, csökkentett fényerővel, földre vetítve világíthatunk.

 

  • Az előadóteremben kérjük használják a ruhafogast és a táskatartót a személyes holmik elhelyezésére.

 

  • Szükség esetén az előadóterem mosdóját a program kezdetén használjuk.

 

  • Kérjük, sem az előadóteremben, sem a kupolákban ne készítsen vakus fényképet, a villanófény zavarja az előadót és a többi látogatót.

 

  • Az Előadóteremben működő fénymikroszkópokhoz hozzányúlni tilos, csak a belenézés megengedett. A sztereomikroszkópoknál az élességet és a nagyítást a látogatók maguk állíthatják, és alattuk a mintákat cserélhetik. Kérjük, tartsa be a vezető utasításait a meteoritok, kőzetek tapogatásánál.

 

  • Kérjük, az Intézményben a távcsöveket, mikroszkópokat, demonstrációs eszközöket eszközöket a bemutató csillagász által ismertetett módon, rendeltetésszerűen használja. Az eszközökhöz csak munkatársunk engedélyével nyúljon hozzá. Felhívjuk figyelmét, hogy az Intézmény eszközeinek, berendezéseinek nem rendeltetésszerű használatából, vagy bármilyen egyéb, a jelen szabályokat be nem tartó vagy jogellenes magatartásból eredően az Intézményt, Önt vagy harmadik személyt érő kárért a tényleges károkozót vagy az érte felelős személyt terheli a jogi felelősség.

 

  • Felhívjuk figyelmét arra, hogy az Intézmény területén Ön által harmadik személynek okozott, vagy harmadik személy által Önnek okozott balesetért, bármely személyi sérülésért, illetve személyiségi jogi sérelemért a felelősség a jogsértő személyt vagy az érte felelős személyt terheli.

 

  • Az Intézmény területén az épületekről, távcsövekről és eszközökről saját felhasználású kép- és/vagy hangfelvétel készíthető. Ezen felvételek internetes felületeken és a közösségi médiában nem kereskedelmi céllal közzétehetők, amennyiben a kép, a képaláírás, vagy a bejegyzés szövege megemlíti a Svábhegyi Csillagvizsgálót, mint helyszínt és nem látható rajta más személy. Kereskedelmi és reklámcéllal továbbá a (köz)médiában ismeretterjesztő, tájékoztató céllal megjelenő kép, videó- és hangfelvételek készítése kizárólag az Üzemeltető előzetes hozzájárulásával, egyedi tárgyalás alapján meghatározott feltételekkel megengedett. Kérjük, hogy kép- vagy hangfelvétel készítése során fokozottan ügyeljen mások személyiségi jogainak tiszteletben tartására, mások beleegyezése nélkül csak egyes személyeket nem exponáló tömegfelvételeket készítsen. Kérjük, az előadások és a távcsöves bemutatók alatt ne vakuzzon.

 

  • Rendkívüli esemény (pl.: természeti katasztrófa, tűz, bombariadó, stb.) esetén a Tisztelt Látogató köteles pontosan betartani munkatársaink utasításait, valamint az épület kiürítési tervében szereplő, és a menekülési útvonalterveken bemutatott előírások szerint viselkedni.

 

A főépület és a tetőterasz látogatása:

  • A főépület a kutatók munkahelye, ahol a nap bármely szakában dolgoznak. A főépületben való tartózkodáskor kérjük fokozott csendben legyenek, a kutatók munkáját ne zavarják.

 

  • A főépületben csak a bemutató csillagász vezetése mentén közlekedhetnek, a tetőterasz látogatásakor a lépcsőházat ne hagyják el. Szigorúan tilos a főépületben a csoportot elhagyva, önállóan sétálni, körbenézni.

 

  • A főépület mosdója a bejárati ajtó mellett található, szükség esetén és a bemutató csillagásznak jelezve használhatjuk.

 

  • A tetőteraszon tartózkodás során fokozottan ügyeljünk a kiesésre. A kőkorlátra felülni, felmászni szigorúan tilos és életveszélyes. A kőkorlát széles felületére ne tegyünk semmilyen tárgyat, ingóságot, azok onnan leeshetnek.

 

  • A déli bástyára felmászni tilos. Az északi bástyára a bemutató csillagász kíséretében és engedélyével, kizárólag saját felelősségre mászhatunk fel. A bástyára való felmenetelt a meredek lépcső miatt csak biztos mozgású, tériszonytól nem szenvedő látogatóknak javasoljuk.

 

  • A tetőteraszon való tartózkodás során fokozottan figyeljünk a hordozható távcsövekre és kiegészítőikre. Fokozottan figyeljünk a földön futó elektromos hosszabbítókra és elosztókra. A távcső lábába ne rúgjunk bele, mert az égitest is kimegy a látómezőből, és a távcső pólusra állt tengelye is elállítódik. A távcsőbe nézés során ne fogjuk meg a távcső semmilyen részét, és ne kapaszkodjunk az okulárba, mert a távcső elállítódik a beállított égitestről, és nem fogunk semmit látni. A távcsövek mellé helyezett okuláros kofferekre, kiegészítőkre vigyázzunk, azokhoz ne nyúljunk és ne rúgjunk bele. Az éjszakai bemutató során a tetőteraszon ne világítsunk semmilyen erős fénnyel, az égbolt alatti szórt fény elegendő a tájékozódáshoz.

 

A házirend előírásainak betartása közös érdekünk, a Tisztelt Látogató segítő együttműködését előre is köszönjük.

 

XII. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, illetve a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

 

A Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a közöttük felmerült vitás kérdéséket békés úton kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez a tárgyalások bármely Fél általi kezdeményezésének időpontjától számított 30 napon belül nem vezet eredményre a Felek bírósági úton érvényesíthetik jogaikat.

 

Az ÁSZF utolsó módosításának időpontja:

2025. augusztus 1. napja.