Csillagkapu! Gyereknapi Csillagkapu, galaxisvadászattal! - 05.25.
május 25. 2024. Szombat 17:00-23:00
5 800 Ft
Kosárba teszem

Csillagkapu! Gyereknapi Csillagkapu, galaxisvadászattal! - 05.25.

május 25. 2024. | Szombat 17:00-23:00 | Helyek száma: 50 fő
A Svábhegyi Csillagvizsgáló és a LEGO csoport közös gyereknapi programot szervez! Ezen a csillagkapun a gyerekeké lesz a főszerep! Ki tudja stabil pályára állítani a bolygókat a téridő trambulinon egy kettőscsillag körül? A Jupiter vagy az üstökösök pöfékelnek kellemesebb illatot? Hogyan lehet fényt elnyelő fekete lángot készíteni? Milyen recept alapján állíthatunk össze egy misztikusan füstölgő üstökösmagot? Megtanítunk hogyan építs LEGO kockákból űrsiklót!

Napközben megannyi csillagászati tapasztalattal lehetnek gazdagabbak a legifjabb űrkalandorok, a sötétedés beálltával pedig a tavaszi égbolt legszebb galaxisai közé utazunk el távcsöveink segítségével!

Csillagkapu: A mai színes forgatagban a Svábhegyi Csillagvizsgáló csillagászati programhelyszínei szabadon, saját tempóban bejárhatók. Ha biztosan nem akarsz lemaradni e zsongó csillagészlelő forgatagról, a helyszínen értékesített jegyeink mellett már jó előre, online is megválthatod belépődet.

Lássuk, mi mindennel készülünk a mai délutánra és estére:

Ezen a napon több helyen is építhetsz jobbnál- jobb LEGO kocka csodákat, a képzeletedre bízzuk, hogyan kombinálod a csillagászatot, az űrkutatást és a kockázást :) Természetesen most sem maradhat el a LEGO Csoport támogatásásval a zsákbamacska, és ha szemfüles vagy, még egy LEGO formájú emberkével is találkozhatsz! Izgalmas lesz, gyertek!!!!

17:00-19:00 Nappali csillagászat

A Csillagkapu 17:00 órakor tárul ki! A korán érkezők a Távcsőműhelynél és az Észlelőteraszon felállított napészlelő távcsöveinkkel megcsodálhatják a lenyugvó Nap napfoltjait. Hidrogén-alfa távcsövünkkel pedig a Nap légkörének csodálatos naplángjaiban gyönyörködhetnek!

A Budapest kupolánk távcsőóriásával 18:00-ig a Nap szerkezetét figyeljük meg. Majd egészen a szürkület kezdetéig az Arcturust, az égen aktuálisan látható legfényesebb csillagot, egy hatalmas vörös óriást fogunk megvizsgálni.

17:00-21:00 Interaktív programok, gyereknapi extrákkal!:

Sötétedés előtt több tudományos, interaktív szórakoztató, a csillagászathoz szorosan kötődő programmal készülünk:

Téridő Trambulinon száguldó üveggolyókkal modellezzük a bolygók és a csillagok mozgását.

Bolygószimatoló Laborunk lombikjaiba zárt ‘űrparfümöket’ megszagolva bárki a Naprendszer csodás égitestjein érezheti magát! Egyedülálló élmény, ezt garantáljuk! :)

Meteoritvizsgálat programunkon mikroszkópjainkkal megvizsgáljuk az égből hullott kövek szivárvány színben pompázó kristályait. Sőt, meteorit gyűjteményünk számos darabját is a kezünkbe vehetjük.

Spektrum Zónánkban megannyi megvilágosító optikai berendezéssel és fényhajlító eszközzel találkozhatsz. Ez tényleg színes programnak ígérkezik.

Üstökösfőzés programunkon a legkiválóbb receptúra alapján állítunk össze egy ködben úszó üstököst. Az üstökösjég füstje alatt kővé fagyott gumicukor kígyókat tördelünk miszlikbe a kövön.

Plüssbolygós naprendszer programon megismerkedünk az összes bolygóval és azok legismertebb holdjaival. Sőt, a gyerekek segítségével fel is építjük a Naprendszer távolságarányos plüssmodelljét.

Csillagkép kirakó: Ezúttal nem az égen, hanem Észlelőrétünkön elevenednek meg a legszebb csillagképek és a csillaglegendák. Ebben is számítunk a gyerekek szorgos közreműködésére!

Helytörténeti séta: A csillagászok romantikus életével és évszázados multú kutatóintézetünk legizgalmasabb történeteivel ismerkedhetünk meg e gyalogtúrán. Vajon mi mindennek volt szemtanúja az öreg távcsőóriás?

Az este beálltával galaxis vadászatra indulunk a tavaszi égbolt csillagvárosai között!

21:30-23:00 Esti csillagvizsgálás

A csillagvizsgálás három helyszínen, a Budapest kupola, az Észlelőterasz, és a Távcsőműhely számos teleszkópjával zajlik majd.

21:00 után a sötétedő égbolt legszebb kettőscsillagait kapjuk távcsővégre. Az Izar, az Ökörhajcsár csillagkép különösen szoros kettőscsillaga több százszoros nagyításon narancssárga és kék színben pompázik. Az Epszilon Lyrae dupla kettőse igazi égi különlegesség. A Szűz csillagkép Porrimája pedig formás kékesfehér párosként csillog távcsöveink látómezejében.

22:00 után nekiugrunk a sötét csillagos éjszakai égbolton a legszebb tavaszi galaxisok felfedezésének! Felkeressük a Nagy Medve csillagkép híres galaxispárosát a Bode galaxist (M81) és a Szivar-galaxist (M82). Olyan pompás spirálgalaxisok is terítékre kerülnek, mint az Örvény-köd (M51) vagy a Krokodilszem galaxis (M94). Megcsodáljuk a Szűz csillagkép híres galaxisát, a sötét porsávja miatt mexikói kalaphoz hasonlító Sombrero-ködöt (M104) is! Immár az esti égen, lézeres csillagképtúránkon mélyülhetünk el a Csillagkép kirakóban megismert tavaszi csillagképekben és csillaglegendákban.

JEGYÁRAK